söndag, januari 16, 2011

Lite sextiotalssoul i vintermörket

Jag gjorde för någon vecka sedan en samling med sextiotals-soul till en kompis och jag är nöjd med urvalet. Antalet låtar som inte kom med är onekligen betydligt fler än antalet låtar som fick plats, men det är som det brukar. Nu har jag gjort en Spotifylista med samma låtar. Och nej, jag har inget emot Motown, men samma kompis fick boxen i födelsedag.

Om du vill lyssna på lite Sam Cooke, The Impressions, Gladys Night & The Pips, The Meters, Aretha Franklin, James Brown, Booker T & The MG´s, Irma Thomas och Otis Redding kan jag rekommendera ett litet klick.

Lyssna här!

Mer om soul:

Motown fyllde 50 2009

Mavis Staples kan sjunga

James Brown är fortfarande hårdare än du

Smokey Robinson pratar

Ett gammalt blandband med bl a soul


Ett annat gammalt blandband med soul


Ytterligare ett gammalt blandband med ganska lite soul

Ett försök till humor (misstänker jag)


Här finns en spellista med 2010-års 20 bästa låtar

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida