söndag, mars 22, 2009

Gamla blandband, del 4

På dagens framgrävda blandband står det 2006-07-17. Det var en solig sommar och jag var mitt uppe i en mindre depression. Det skulle bli värre innan det blev bättre. Men som kompensation är bandet en extra lyxig 100-minuterskassett av märket Maxell.

A:
Raconteurs - Steady, As She Goes
Franz Ferdinand - Do You Want To
Amiee Mann - Save Me
Wilco - Jesus, etc
Nicolai Dunger - Hunger
Deltahead - Don´t Move To Finland
OutKast - Humble Mumble
Queens Of The Stone Age - Do It Again
Primal Scream - Country Girl
Depeche Mode - Precious
Emmylou Harris - Little Bird
Tom Waits - Make It Rain
Flaming Lips - Do You Realize??
The White Stripes - Passive Manipulation

B:
Tages
- Every Raindrop Means A Lot
The Beatles
- Paperback Writer
Bob Dylan - 4th Time Around
The Band - The Weight
Tom Petty & The Heartbreakers
- American Girl
Buddy Holly & The Crickets - Peggy Sue
Iggy Pop - The Passenger
T-Rex - 20th Century Boy
Luis Prima - Buena Sera
The Zombies - Time Of The Season
Lovin´ Spoonful - Daydream
Bo Diddley - Before You Accuse Me
Aretha Franklin - (You Make Me Feel) Like A Natural Woman
Dusty Springfield -Little by Little
Bruce Springsteen & The E Street Band - The Promised Land

Jag minns nu att det var tänkt att ena sidan skulle var lite nyare musik och andra sidan skulle vara lite äldre. Gränsen för lite nyare verkar gå vid 2000 (Aimee Mann) och gränsen för lite äldre vid 1978 (Bruce Springsteen). Så nu har jag lärt mig något nytt idag också.

Läs Gamla blandband, del 3.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida