torsdag, februari 19, 2009

Gamla blandband, del 1

Har bestämt för mig för att gå igenom gamla blandband och publicera låtlistorna. Mina blandband hade inga låtar eller artister utskrivna på etiketten. På så sätt kunde jag överraska mig själv, i alla fall tills jag lärt mig bandet utantill. Eftersom jag höll fast vid min kära kassettbandspelare ganska länge är inte alla banden så jättegamla. Här följer ett inspelat 2005 - tyvärr utan exaktare datum.

A:
Tinderticks - Can We Start Again?
T-Rex - Jeepster
Queens Of The Stone Age - No One Knows
Shuggie Otis - Aht Uh Mi Hed
Nancy Sinatra & Lee Hasslewood - Strawberry Wine
Talking Heads - Road To Nowhere
The Who - Magic Bus
Bob Dylan - I Want You
Franz Ferdinand - Take Me Out
Stevie Wonder - Master Blaster
Elvis Presley - Baby I Don´t Care

B:
Roxette - Opportunity Nox
Tom Petty & The Heartbreakers - Mary Jane´s Last Dance
The Kinks - I´m On An Island
The Band - Up On Cripple Creek
Wilmer X - Tror Du Udda Är Jämnt
The Beatles - It Won´t Be Long
Pulp - Common People
The Clash - Straight To Hell
The Beach Boys - It´s About Time
The Thrills - Big Sur
Smokey Robinson & The Miracles - The Tracks Of My Tears
Bo Diddley - Pretty Thing
Jimi Hendrix - Gupsy Eyes

Har ett vagt minne av att jag spelade detta bandet på väg hem från Helsingborg en gång med två blondiner i baksätet. Den ena var både intressant och möjligtvis även intresserad, men det förstod jag inte förrän det var för sent. Men vi hade trevligt ändå. Och hon berömde min musiksmak.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida