tisdag, juli 28, 2009

Brüno-annons upprör kristna annonsörer

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/de/Bruno_poster.jpg

En annons för Sacha Baron Cohens nya film Brüno upprör de övriga annonsörerna i Kyrkans Tidning, meddelar Dagens Nyheter. Många av annonsörerna menar att Brüno inte hör hemma i kristna sammanhang. Frälsningsarmén tycker att reklamen är minst sagt opassande. Deras svenska ledare Victor Poke säger:
Vi blev förvånade över att upptäcka att vi fanns med i samma sammanhang. Det filmen står för stämmer inte överens med våra värderingar, det är en livsstil som vi inte vi stödjer.
Livsstilen som Frälsningsarmén inte stödjer är den homosexuella livsstilen som Brüno omfamnar. Vissa Kyrkans Tidnings chefredaktör och ansvarig utgivare Dan Tuvelius låter meddela att de inte har annonser för alkohol, tobak eller annat (eller annat?), men att Brüno-reklamen inte strider mot tidningens policy.

Återigen påminns jag om att min ateism inte grundar sig så mycket på aversion mot Jesus som mot de som tror på honom.

Läs mer om Brüno.

Etiketter: , ,

1 kommentarer:

Anonymous veritas sa...

Ett av mina favoritcitat från Ghandi.

I like your christ, I don´t like your christians, your christians are so unlike your christ.

9:34 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida