onsdag, maj 21, 2008

Konsten att INTE spotta i tidningar

Alla människor har saker de retar sig på, tom ett sånt helgon som jag. Människor som slickar på fingrarna innan de bläddrar i tidningar, där har vi något. Okej om man sitter hemma och både slickar, spottar, kissar och bajsar i sin egen tidning. Men när man sitter på biblioteket och delar med sig av sin (sitt?) fina saliv till de offentliga tidningara. Det är inte bakterierisken jag är ute efter, det är mer principen. Det är alltid principen, eller hur? Det vore kanske bättre om det var bakterierisken jag oroade mig för. Jag skulle kunna presentera statistik på hur många som omkommer i förgiftning-via-salivlämning-i-bibliotekstidningar-relaterade sjukdomar årligen. Men jag tycker inte jag behöver det. Förresten har nog fingertopparna lika mycket bakterier, vem vet var de håller hus när man sover? Vuxna människor borde förstå att man ska hålla munnen stäng och tungan på plats när man inte betalat för pappret (skatt räknas inte).
Så svårt är det inte att bläddra i en tidning. Om man inte slickar på sina fingertoppar innan man vänder blad slipper alla som läser tidningen hålla utkik efter den där lilla runda ringen som uppstår längs ner på varje sida. Är vi överrens?
Dagens låt är Echoes av Pink Floyd.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida