tisdag, maj 13, 2008

Snabba oklippta svar

Det var ett tag sedan jag köpte ett nummer av engelska musiktidningen Uncut, som tyvärr blev avsevärt sämre när den skulle glassas till för något år sedan, men i nya numret finns en lista över David Bowies bästa låtar så jag slog till. Flaming Lips-token Wayne Coyne avslöjar att Vita Huset-skaparen Aaron Sorkin håller på att göra musikal av Yoshimi Battles The Pink Robots. Dr Winston O´Boogie-artikel ingick också. Dessutom har de en sorts mina vänner-variant som jag själv tänkte svar på här och nu.
I tre ord är jag... faktiskt ganska snäll.
Om jag är rädd för något är det... att något ska hända nära och kära.
Om jag kunde resa tillbaka i tiden skulle jag sikta på... sommaren 1966 (London).
Min favoritperson i världen är... morfar.
Min hatperson i världen är... svårt. Försöker att inte hata.
Senast jag såg mig själv i spegeln tänkte jag... hjäääälp!
Om jag tvingades lämna en kroppsdel till forskning skulle det bli... hjärnan.
Min definition av kärlek är... att våga och kunna vara ärlig och avslappnad.
Senast jag kastade upp berodde det på... maginfluensa.
Det bästa livet har lärt mig än så länge är... att det nog löser sig. Försök skratta under tiden.
Om jag visste att världen gick under imorgon skulle jag spendera dagen... tillsammans med mina vänner.
Sången jag vill ska spelas på min begravning... In My Life av The Beatles. Eller The Penis Song av Monty Python? Wasted Years av Iron Maiden? In A Flash av Ron Sexsmith?
På min gravsten ska det stå... väck mig när fikat är klart.
Rent pengamässigt är jag värd ca... 7,50 en solig dag.
Dagens låt är I Been Loving You Too Long av Otis Redding.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida