fredag, februari 01, 2008

Filmtrippel i färg

Var och åt lunch med mina föräldrar idag. Det är en av få familjetraditioner och dessutom bjuder de. På hemvägen skulle de handla mat och eftersom jag fick skjuts dit och det blev en omväg att köra hem mig först följde jag med. City Gross kändes mer gross än city. Ganska omdelbart snubblade jag på en filmrea. 3 för 99:-. Inom kort fyndades det å det grövsta.
The Libertine - Johnny Depp spelar huvudrollen och jag har inte sett den. Vet inte vad den handlar om, men Johnny Depp är Johnny Depp är Johnny Depp. Dessutom har John Malcovich en mindre roll så rent teoretiskt måste filmen var bra. (På Kanal 9:s hemsida står det förresten att Depp är gäst i kvällens Inside The Actors Studio.)
The Cannonball Run - Cannonball-motherfucking-Run! Man kan inte påstå att den är bra men man kan inte heller påstå att den inte är underhållande.
The Cat´s Meow - Peter Bogdanovich regisserade, Kirsten Dunst spelar Marion Davies och Eddie Izzard spelar en ung Charlie Chaplin som vill kuckelura med Kirsten. Hon är kända miljonären William Randolph Hursts - spelas av för mig okända Edward Herrmann - älskarinna. Han vill inte att hans älskarinna ska kuckelura med någon annan. Allt utspelas på en båt och om jag inte förstått allt fel är det ett mord inblandat. Filmen är alltså "inspirerad" av verkliga händelser. Den svenska titeln var förresten något löjligt i stil med Kuckelur På Båt.
Det var en ganska väl investerad nittioniolapp. Och det snöar.
Dagens låt är Get Ur Freak On av Missy Elliott.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida