måndag, januari 21, 2008

Skinkkramp skala 3:1

När jag tränade igår kände jag plötsligt hur det började krampa i vänsterskinkan. Mysko, tyckte jag. Av alla konstiga ställen man kan få kramp måste det drabba just skinkan. Benen är t ex enklare att stretcha. Jag försökte omedelbart skinkstretcha men lyckades inte riktigt. Problemet var att jag inte kunde slappna av när det sträckte och aikido är både roligare, enklare och mer givande om man är avslappnad i kropp och själ. Och man kan inte gå av mattan pga skinkkramp. Där måste man dra gränsen.
Så jag körde hela passet och efteråt kunde jag inte böja vänsterbenet för det sträckte för mycket. Jag kunde inte böja vänsterbenet förrän alldeles nyss - sitter faktiskt just nu med benen i kors bara för att fira, det vänstra över det högra. En liten seger är också en seger.
Nu ska jag aldrig mer skriva om skinkkramp. Tack till Victor för skinkkrampstretchtips, även om det inte funkade.
Dagens låt är You Keep Me Hangin´ On av The Supremes.

Etiketter:

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag har också fått kramp i en muskel som man inte bör få kramp i, och som är svår att stretcha. Jag tänker inte gå in på vilken muskel det var, eftersom jag vill hålla min kommentar barnvänlig, men vi kan kalla den för min penis.

10:50 fm  
Blogger Nicklas sa...

Försökte du klämma din "Wh-ang!" i toalettstolen?

1:07 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Har du tittat på Some Kind Of Monster utan mig?

7:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida