tisdag, januari 08, 2008

Gubbrocken är den nya gubbrocken

Inte nog med att min årsbästa-lista bekräftade alla gubbrockfördomar jag haft mot mig själv, nu har trevliga Rootsy gjort en världens-bästa-någonsin-enligt-våra-läsare-grej som är så gubbrock att Ulf Lundell framstår som Amy Diamond i jämförelse.
Även om 82,7 procent av listan kunde räknats ut i sömnen (och ser ut ungefär som min egen lista) är det alltid intressant att ta del av vad andra har för favoritskivor och framförallt varför. Finns det rentav en anledning till att Sinatras rysare In The Wee Small Hours från -55 kommer överleva längre än blond-tjej-från-Idol-som-wailar-så-fint men är inte snarare Watertown hans bästa?
Dessutom kom Revolver med på listan helt utan att jag röstade. Urvalet säger förvisso något om läsarnas ålder, för visst har det väl gjorts fler bra skivor än fem sedan näverluren blev elektrisk?
Samtidigt vill jag påpeka att Tom Petty, som jag snart ska försöka titta närmare på när jag ser om Running Down A Dream, inte är gubbrock utan gubbpop och det är faktiskt en helt annan tebacke.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida