måndag, januari 07, 2008

Stillsamt faller snön

Det har snöat i några dagar på ett vackert It´s A Wonderful Life-sätt. Det betyder att snön faller långsamt, som om den vill undvika att landa. Nu är det några plus och blask igen. Men det vackra var trevligt så länge det varade. Det kanske kommer tillbaka. Efter en mild vinter kändes 2-3 plötsliga minusgrader som en förflyttning till Nordpolen. Det var första gången den här vintern som jag använde vinterjacka.
Man gör alltid intressanta upptäckter i fickorna när man tar fram en gammal jacka ur garderoben. Jag har tydligen fikat te och kaka för 74 kronor. Hur många karat var den kakan? Dessutom hittade jag en påse Dr Dryels som var tom. Alla Dryelserna hade flyttat ut i fickan på egen hand och bildat en jättedryels. Vet inte än om jag ska äta upp den.
Tyvärr hittade jag inga pengar. En gång hittade jag en hundralapp i ett par byxor jag inte använt på sex år.
Kan det inte börja snöa igen?
Dagens låt är Som Isarna (När Det Blir Vår) av Orup.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida