onsdag, januari 09, 2008

En ensam dag skapades en blues i mitt hues

Efter att ha fått en ny dator och via en kompis bjudits på ett inspelningsprogram skapade jag igår en instrumental blues. Den började i alla fall bra, det måste jag säga. Jag kunde inte ana att man kunde fixa ett sånt monumentalt oväsen genom att subtilt trumma på baksidan av en gitarr och lägga på eko och lite mer eko och lite till eko. Det sköna riff jag lyckades åstadkomma med nästan bara två strängar hade platsat i vilken T-Rex hit som helst (minst). De fina ho-ho-körerna hade The Blind Boys Of Alabama kunnat vara stolta över. Och så fortsatte jag. Kort sagt blev min låt ett distillat av det bästa min skivsamling har att erbjuda. Gitarrsolot ska jag inte ens nämna så är inte det gjort. Det enda som saknades var en blåssektion a la Stax.
Projektet går under namnet Mitt Eget Band och skiljer sig markant från de låtar jag tidigare varit okänd för.
Dagens låt är Käre Lille Bror av Ossler.

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Du ska få en länk också: http://blogg.tkj.se/7-sajter-for-att-gratis-fa-ut-din-musik-pa-natet/

6:24 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Kanske jag borde kolla in. Inte just för den instrumentala bluesen, men för mina "riktiga" grejer. Måste bara skaffa en riktig mick.

1:35 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida