tisdag, oktober 09, 2007

67 idag

När John Lennon skulle fyllt 65 år skrev jag ett långt inlägg på min förra Fula Fula Ord-sida. Den finns inte kvar, men det inlägget är ett av de jag är mest stolt över. 67 är inte lika jämnt och siffran verkar konstig i detta sammanhang. Vilken slags konst hade en 67-årig Lennon skapat?
Om han följt sina drömmar - något han var ganska bra på - hade han nog skapat surrealistiska barnböcker. Han pratade under sina sista år i ett flertal intervjuer om att han någon gång ville skapa något i stil med sin egen barndomsfavoritförfattare Lewis Caroll, som låg bakom Through The Looking Glass och Alice In Wonderland. Det hade varit kul att ta del av. Jag är säker på att Lennons lekfullhet, fantasi, humor och ordbegåvning hade passat i ett sånt sammanhang.
Oavsett vilket saknar jag honom lite extra idag och retar mig på att han viskar shoot me i inlednigen till Come Together.
Dagens låt är Watching The Wheels av John Lennon.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida