onsdag, september 12, 2007

Saker att lära sig

Det finns saker man skulle vilja lära sig och personlighetsdrag man skulle vilja ändra på. Här är några av dessa som finns på min lista:

* Lära mig spela piano. Inget avancerat, bara några ackord så att man kan komponera lite.

* Lära mig säga nej. Är jag verkligen så rädd att inte vara älskad att jag inte vågar säga ett så enkelt litet ord?

* Lära mig ha tålamod. Uppväxt som enda barnet. Antar att jag inte är van vid att behöva vänta på saker. Ibland är det bra att kunna vänta.

* Lära mig vara lika medveten om mina positiva sidor som jag är om mina negativa. Här skyller jag, förmodligen med viss rätt, på den svenska kulturen. Det är förbjudet enligt svensk lag att faktiskt tro man är bra på något. Vem tror du att du är? Ola-jävla-Claesson, that´s who.

Dagens låt är Allena Min Vän av Nicolai Dunger.

3 kommentarer:

Blogger skeptikern (.se) sa...

Är inte banjo som en mandolin? För en mandolin är stämd som en fiol och i sådana fall är det en barnlek att lära sig spela. Förutsatt att man kan spela gitarr, alltså. För en fiol är stämd som en upp-och-nedvänd gitarr, fast med fyra strängar. Och en mandolin är uppbyggd av samma strängar som en fiol. Så frågan är egentligen bara om en banjo är stämd som en mandolin, för i så fall borde det vara en barnlek, som sagt.

9:58 fm  
Blogger Tapeworm sa...

Då jag finner det förnöjsamt att jag har ett keyboard i mina ägor, fnissar jag roat i min ensamhet åt din avsaknad.

9:07 fm  
Blogger Ola Claesson sa...

Skeptikern: Jag vet i alla fall att en ukelele är stämd som en ukelele. Jag tror jag har en hemma men kan inte spela på den.

Tommy: Keyboard is totally gay.

12:48 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida