måndag, september 17, 2007

Det viktigaste svenska inlägget på 40 år

Idag har jag varit hos tandläkaren. Det tog sju minuter och kostade 610 kr. Ett sådant minutpris har jag inte betalat sedan en varm sommarnatt på en av Köpenhamns bakgator. Då behövde jag inte ens hålla i sugen själv.
Exakt vad är det som är så snuskigt dyrt för tandläkaren? Det är ju egentligen inte så att jag tror han är miljonär och stoppar undan alla pengarna till en månresa, men ändå. Man blir lite nyfiken. Vad är det som kostar så mycket? Är den där lilla kroken han försöker köra in i tanden gjord av diamanter? Är golvet i det pedantiska undersökningsrummet gjort av saffran? Är hans lilla gröna mössa och munskydd gjorda av rysk kaviar? Är vattnet man spottar blod med egentligen någon grisdyr champagne?
När jag kom hem från farbror tandläkaren (inga hål, inga problem, snabbt och ganska smärtfritt) hade cdon skickat två Seinfeld-boxar och en Iron Maiden-skiva med DVD till mig. De kostade 576 kr.
Dagens låt är What A Town av Rick Danko.

2 kommentarer:

Blogger Tapeworm sa...

610 spänn?! Var fan går du någonstans? En privattandläkare eller?

9:01 fm  
Blogger Ola Claesson sa...

Ja, han är privattandläkare. Jag vet inte hur mycket billigare alternativet är men han gör ett bra jobb så jag håller mig till honom.

12:40 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida