fredag, oktober 05, 2007

Fem saker jag retar mig på till och från

1. På Söderleden i Växjö är högst tillåtna hastighet 90 km/h. Varför kör folk då oftast i 60 km/h? Byt ut de osynliga skyltarna, tack. Igår låg jag i en lång bilrad som körde i 40 km/h. Dessutom är nästan hela sträckan en kurva så man kan inte köra om heller. Sikten är skymd.

2. Hårfärgningsreklamen med Pernilla Wahlgren. Hur dålig skådespelare är man om man med nöd och näppe kan le och svänga med håret samtidigt? Jag säger som Sokrates: Pernilla Wahlgren - varför finns hon?

3. Agneta Sjödin - oavsett sammanhang. Det krävs mycket mod för att vara så stolt över sin idioti. Naturligtvis är hon älskad i stugorna. Hon är ju så härlig. Jag säger som Sartre: Agneta Sjödin - varför finns hon?

4. Att det är glapp i diskanthögtalaren i vänster framdörr. Känns som om man får lock för örat med jämna mellanrum.

5. Att jag inte kan komma på en punkt till.

Dagens låt är Straight To The Top (Vegas) av Tom Waits.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Behöver du verkligen en diskanthögtalare? Eller, förlåt mig, det kanske är sådan där - vad heter det? - modern "STEREO"-funktionalitet i din bilkassettbandspelare.

(6-7 oktober, samt 11 oktober till 4 oktober är Official Be Extremely Rude To Ola Days. Hemsida kommer snart. www.oberto.com är inte ledig men vi håller på att skramla ihop pengar till den.)

12:49 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Jag tror inte jag behöver den, men den satt där när bilen köptes. Och nu funkar den inte. Det är frustrerande. AC:n kan jag leva utan, men ett högtalarsystem som inte är av funktion bör icke avses som förnöjsamt.

3:43 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida