måndag, juni 11, 2007

Micke trävlig på Olandet

Det var ett tag sedan jag kunde slappna av och bara finnas till. Utan rastlöshet, stress eller huvudvärk. Men i helgen lyckades det. Långhelg på Öland med klarblå himmel, god mat, bra musik, långa cykelturer, en mopedrunda, drack eventuellt lite pilsner, hittade ett trevligt bibliotek, tittade på en isman, badade nästan i havet med mobil, plånbok och kamera i fickorna, bad i pool - havet var för kallt för en kruka som jag - och trevligt sällskap.

Jag har varit så lättretad, gnällig och trött senaste tiden att jag nästan glömt att livet är till för att njutas, trots allt. Man kan i alla fall försöka. På samma sätt som en kebabtallrik på piren är till för att njutas. Hade jag kunnat trycka på paus där och då hade jag gjort det.

Den ständigt närvarande solen innebar också att årets fläskbukbränna redan är här. Det har inte varit särskilt kul att ha en tröja på sig idag, det kan jag säga. Jag kanske kan ta anställning på flygplats som riktmärke? Vänder jag ryggen till blir det vitt (betyder: landa) och vänder jag magen till blir det rött (betyder: cirkulera ett varv till, det blåser för mycket).

Det har sagts förr på den här sidan och det kan sägas igen: om jag någon gång får tummarna ur och flyttar så flyttar jag till en stad som ligger vid havet. Jag vet inte vad det beror på men jag trivs vid havet. Växjö är förvisso översållat med sjöar, men det är inte samma sak när man ser sjukhuset på andra sidan vattnet som när man ser en fiskebåt långt där ute.

Alltså: hus med nästan strandtomt på Öland bytes mot signerad Tomas Ledin-skiva.

Och nästa gång diskar jag varje dag som tack för senast.

Dagens låt är Island In The Sun av Weezer.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida