onsdag, maj 02, 2007

Kär i Plura och hans flätor

Dr Leif har pratat sig varm om henne, Mats Olsson har skrivit sig varm om henne och nu sjunger Plura sig varm om henne. Det är hög tid att läsa något av Bodil Malmsten.

Återkommer förresten med en sammanfattning om Eldkvarns erövring av Palladium på Valborg så snart jag hinner. Jag misstänkte att det skulle bli en bra kväll, men så sjuhillvättessnorbra? Inte en chans. Ännu konstigare är att Tommy håller med.

Helgen var väldigt bra även i övrigt. Såg den långa versionen av Kurosawas enorma De Sju Samurajerna (tre och tjugo, men kändes inte som mer än tre och tio) , läste Graham Chapmans självbiografi, promenerade, fikade, umgicks, dansade, sjöng, grät, skrattade och satte en Snickers i halsen.

Tårarna var förresten glädjetårar och infann sig under Fulla För Kärlekens Skull - tredje låten, första klass - som är årets låttitel så här långt.

Dagens låt är Blues För Bodil Malmsten av Eldkvarn.

Egentligen skulle Fulla För Kärlekens Skull varit dagens låt, men jag ville återknyta till inledningen på ett snyggt sätt. Egentligen borde nog Jag Jagar Ditt Hjärta vara dagens låt för den är ännu bättre. Eller kanske En Ledig Man. Enklast är det nog om man lite till mans - och kvinns - lyssnar på hela albumet Svart Blogg. Då får man dessutom veta vad som rimmar på "natt"

3 kommentarer:

Blogger Ms Garbo sa...

Bodil är läsvärd, absolut läsvärd.

Man kan börja här om man vill, men egentligen är t.ex. Priset på vatten i Finistere eller Det är ingen ordning på mina papper bättre...

10:11 em  
Anonymous Anonym sa...

Just det, det är dags att läsa Bodil Malmsten nu. Hög tid, tror jag ska ta mig an För att lämna röstmeddelande, tryck stjärna. Men först ska jag höra Huck's Tune några gånger till. /Janne

10:28 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Intervjun gav inte mycket information. Hon såg mest obekväm ut. Men det hindrar inte att böckerna är bra. Tack för tipsen. Dessutom är det väl läge att kolla in Huck´s Tune.

12:52 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida