tisdag, maj 08, 2007

Veckans TV-kväll

Just när jag tagit mitt förnuft till fånga och insett att jag borde läsa något av Bodil Malmsten är SVT vänliga nog att visa en intervju med henne. Det kallar jag public service. På onsdag är det Babel Special vid 20:30. Kanske kan jag samtidigt fundera på vilken av hennes böcker jag ska börja med.

Bara en timme senare är det dessutom säsongspremiär för Extras. Säsong ett var väldigt bra och jag kan inte tänka mig - eller vill i varje fall inte tänka mig - att säsong två är annat än lika lysande. David Bowie är med i ett avsnitt. Alltså är det en bra serie. Stephen Merchant och Ricky Gervais har mitt fulla förtroende. Klippet jag såg igår med han-som-spelar-Harry-Potter (tror jag det var) var så underbart brittiskt att jag nästan satte kaffet i halsen. Mer sånt.

Nu ska jag sätta mig ner, blunda och låtsas att jag inte alls är i Olofström.

Dagens låt är A Little Bit Of Love av Andreas Johnson.

2 kommentarer:

Blogger Thomas O. sa...

Hjälp! Jag missade både Babel och Extras. Hur var de?

5:04 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Hjälp är på väg!

Babel var förvisso bra, men Malmsten var uppenbart obekväm i tv-studion och det blev ibland nästan jobbigt att titta. Men jag vill fortfarande läsa någon av hennes böcker.

Extras var väldigt bra. Nästa avsnitt har David Bowie som gäst. Det kan nog bli ännu bättre.

4:10 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida