måndag, maj 14, 2007

En helt vanlig trädgård i Dänningelanda

Jag skulle på "husfest" hos Aikido-Manne och Aikido-Jennie i lördags. Så stod det i alla fall på inbjudan. Vi - Aikido-Lisa, Aikido-Daniel och Aikido-jag - deltog tillsammans med de andra gästerna i en tipsrunda medans värdarna förberedde maten. När vi kom tillbaka till huset efter att ha svarat på frågorna står det en präst på trappan. Vad nu då?

Det slår mig att sista frågan löd "Var ska Manne och Jennie gifta sig?" och att ett av alternativen var "I sin trädgård" (just den frågan svarade jag tom rätt på). Det är mao vad kvällstidningarna skulle kalla för en Bröllops-kupp.

Plötsligt är jag alltså med om mitt livs första bröllopet. Det var en häftig upplevelse. Efteråt var det ett och annat förvånat grattis som hördes, ett och annat chockat grattis från de närmaste släktingarna och en hel del klumpar i halsen (jag hade lovat mig själv att inte gråta den gången jag gick på bröllop för första gången, men jag ursäktar mig med att jag faktiskt inte var uppvärmd).

Sen åt vi väldigt god mat i tre timmar innan vi rullade hemåt. Jag hoppas brudparet tyckte det var en bra förstakväll på början av det nya livet.

Och någon gång hoppas jag att någon vill hjälpa mig hämnas på brudparet. Då är ni välkomna.

Där och då ska jag spela dagens låt som är (Your Love Keeps Lifting Me) Higher & Higher av Jackie Wilson.

2 kommentarer:

Blogger Ms Garbo sa...

I en avlägsen ungdom utsatte jag och min kille våra vänner för ungefär samma sak. Lite uppvärmning hemma hos oss innan vi gemensamt skulle ner till kårpuben, och där väntade studentprästen..!

*s*

Det blev en minnesvärd kväll!

10:41 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Haha! Vilket häftigt minne. Respekt!

12:19 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida