tisdag, september 05, 2006

Klappa takten alla bagarbarn: skäggskatt, skäggskatt hela dan

Nu är det 5 September, 2006. Den här dagen år 1698 inför den ryske tsaren Peter - senare med tillnamnet 'den store' - skatt på skägg.

Detta saxades - eller snarare Ctrl+cades - från Peter Englunds hemsida idag. Var tvungen att dela med mig. Saxades. Skägg saxades... Höhöhö.

Nästa bok som ska läsas är förresten, av en ren slump som heter Monica, just Englunds Silvermasken. Detta betyder att Tony Fletchers smärre tegelsten Dear Boy: The Life Of Keith Moon är läst. Väldigt imponerande verk över ett väldigt imponerande/roligt/hårdbankande/sorligt liv. Märkligast av allt är ändå att Moon faktiskt överlevde så lång in i boken som han gjorde och inte la näsan i vädret (eller kudden) förrän på sidan 530 eller någon sådant. Många andra hade gett upp redan på sidan 100.

Om det finns någon koppling mellan Kristina och Keith får de närmaste dagarna utvisa. Det ryktas att hon som liten flicka fick ett trumset av sin far Gustav II Adolf. Kanske kan Englund bekräfta detta. Den svenska kung som kom närmast Keith Moon var väl annars Karl X Gustaf. Han hade också en bil i sin pool. Förvisso inte en Cadillac, men ändå. På den tiden fick de nöja sig med Opel.

Min rubrik var först Fullmåne, men det kändes lite slitet. Även om det samtidigt var ganska kul. Höhöhö, liksom. One man´s fall is another man´s laugh.

Dagens låt är Love Is Blindness av U2.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag undrar mer hur du efter en text om Moon kan följa upp med en dagens låt av U2. Fast å andra sidan hade jag haft det problemet oavsett innehållet i övrigt.

12:52 fm  
Blogger Ola Claesson sa...

Kära Nicklas, jag vet att du får utslag på magen och hakan av U2. Men Love Is Blindness är en bra låt och Achtung Baby är en väldigt bra skiva. Att du sedan är lite trött på Bono är helt okej och något jag oftast förstår.

Dessutom vill jag påpeka att jag tyckte boken var väldigt bra och att The Who är bättre än U2.

(Nu funkar det.)

4:07 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida