onsdag, juli 26, 2006

Så här års är det populärt med isprodukter i olika former (gabba gabba!)

Nu har jag sett Den Sista Föreställningen. Den var bra, precis som jag trott och hoppats. En lågmäld och sorglig skildring om förlorandet av oskuld, både mentalt och höhöhö. Någonstans är det också en berättelse om drömmar som inte riktigt vill infinna sig när man behöver dem. Om framtiden som istället blev någon annans vardag. Dessutom hade Cybill Sheperd en vit kofta på sig. Soundtracket bestod till hälften av Hank Williams-låtar. Det säger något om filmens stämning. Dessutom var fotot på gränsen till bedövande vackert. Har ni inte sett Peter Bogdanovichs ansträngda isdrink till film borde ni göra det.

Samlingsskivan Jox var trevlig lyssning som redan nu viskar efter en uppföljare. Jag tror upphovsmannen är lovad ett längre omdöme, och jag ska försöka återkomma när jag lyssnat fler gånger. Men första rapporten är positiv (när jag skriver om Den Sista Föreställningen skriver han om Hudson Hawk, men jag hoppas vi kan vara vänner ändå).

Dagens låt är Cold Cold Heart av Hank Williams.

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Den sista föreställningen var bra den också.

2:25 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Men, ärligt talat, inte lika bra som Hudson Hawk. Trots Hank Williams tappra insats.

2:47 em  
Anonymous Anonym sa...

HUDSON HAWK RUUUUUUUUULEZ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

12:58 fm  
Blogger Ola Claesson sa...

Tommy: Observera att min kommentar alltså var ironisk, ju.

2:27 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida