måndag, juli 24, 2006

Hälleflundra! Hälleflundra! Hälleflundra!

Jag har förvisso inte sett den, men Den Sista Föreställningen har under många år varit en av mina favoritfilmer. Jag tror det beror på Mats Olsson. Mats och jag delar ett visst intresse för någon som vi kan kalla Cybill Sheperd. Vi delar också ett intresse för bra film, ju.*

Filmen är gjord av Peter Bogdanovich, som numera spelar psykologens psykolog i Sopranos. I rollerna finns bl a Cybill Sheperd - hon med den vita koftan i Taxi Driver - och underskattade Jeff Bridges. Den ska jag se, på tisdag 22:30 i SVT2. Tror den handlar om klivet från ungdom till vuxenliv. Hoppas den är lika bra som jag alltid påstått.

Säsongspremiären av Deadwood innehöll förresten bara åtta cocksucker. Detta måste ses som något av en besvikelse. Det blir inte mer än ett var sjätte minut, löst räknat. I övrigt var avsnittet förvisso ett av seriens bättre, men vad spelar det för roll?

En sak jag lärt mig i helgen: det är väldigt svårt att tända eld på en kaktus. Men å andra sidan luktar röken väldigt gott (dock inga hundar i taket).

Andreas Johnsons sommarprogram i lördags var väldigt intressant, faktiskt ett av sommarens hittills bästa. Han verkar ha bra musiksmak, dvs samma som jag. Hans egna hit Sing For Joy är dessutom en väldigt bra poplåt. Och att arrangemang och produktion är något av ett examensarbete i George Martin-kunskap gör inte saken sämre.

Dagens låt är Stay With Me av Lorraine Ellison.

*"Ju" används här på ett medvetet humoristiskt stilistiskt sätt och bör inte ses som en brist på ordförråd - vokabulär - eller bristande meningsbyggnad. Okej?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida