måndag, juli 17, 2006

Annars är ju tomaterna fina så här års

Jag säger inte att Mikael Persbrandt inte är en bra skådespelare, för det är han (förutom i Beck som suger både liten och stor drake, men det är knappast hans fel). Men ändå, måste han vara så förbannat full av sig själv? Hans sommarprogram i P1 var bland det roligaste jag hört på länge (Biggis, du får gärna sluta läsa här).

Läses med dramatisk mörk röst:

Jag blev av med oskulden när jag var arton och knullade en kärring. Jag trodde att jag blivit en riktig man, men vad fan visste jag. Helvete. Jag var hårdare än en betongbatong. Fy fan. Nu ska jag spela en låtjävel som handlar om att knulla med en kärring.

(Låtjävel som handlar om att knulla med en kärring spelas)

Eftersom jag under hela det här jävla programmets gång slaktat ett levande vildsvin efter att ha dödat det med mina bara händer och sedan ätit det rått och nu är blodigare än en tonårig finsk oskuld som blivit våldtagen av en skitkåt jävla elefant och därför är jävligt skitnödig av all mat ska jag spela en låtjävel till medans jag går och skiter.

(Låtjävel som handlar om att vara skitnödig efter att ha ätit en hel gris som man dödat och slaktat med sina bara händer spelas)

Så här höll det på. Han kan inte vara sån på riktigt. Dirty Harry i Monty Python-tappning. Sedan klagade han på att media har målat upp en felaktig bild av honom. En bild som han själv levde upp till under varenda minut av sitt program. Hoppas han är mer avslappnad när mikrofoner och kameror är avstängda.

And now for something completely different.

För alla oss som gillar dokumentärer om Aretha Franklin producerade av Stefan Wermelin och livekonserter med The Knife bjuder p3 i kväll på just en dokumentär om Aretha Franklin producerad av Stefan Wermelin och en livekonsert med The Knife. Bänka er vid 20:03 och sitt kvar till 22:00. I mina öron låter det som 117 minuter högkvaliteradio.

Nästa sommarbok blir förresten Nick Hornbys A Long Way Down.

Dagens låt är (You Make Me Feel) Like A Natural Woman av Aretha Franklin.

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Nu förstår jag varför jag inte kunde hitta din sautans blogg tidigare, du har ju bytt adress...bastard! (som f.ö. kan användas i många olika sammanhang när det gäller dig, kommer dock inte på några just nu, jo kommer på en men det vill jag inte ta upp nu)...thomas o hälsar by the way, eller var det a? Har översatt texten som du tipsade om, du kan ju kolla om du vill, du som är historiker...nu ska jag fortsätta göra så lite som möjligt för min lön...om du står i valet och kvalet huruvida du ska göra beträffande Östersjö, så kan hela festivalen och mina kära vänner beskrivas med ett ord, nämligen "SVINA"...jo de brukar göra det, en mycket mycket kvalificerad gissning är att de börjar dricka idag tisdag och håller på till söndag, jag börjar inte förrän på fredag kväll eftersom jag jobbar och kör bil, dessutom slutar jag dricka lite tidigare på lördag kväll eftersom jag ska köra hem på söndag...köpte en ny bilstereo idag, funkar fint, spelar mp3 och så, den andra hade pajat lite, läste inte cd-skivorna som den skulle, läste inte mp3 heller för den delen, så trots HIFs miserabla insats igår mot Häcken så är jag nöjd. Henkes välkomnande var förresten fokkin unbelievable (stavas det så?)...helt otroligt, matchen då? vikken match?...på återhörande, ska se om jag besöker din blllloooooggggggggggg oftare nu när jag har adressen...TCHüSS, hIPPO aka pUTTE

10:12 fm  
Anonymous Anonym sa...

Bäst i Persbrandts program måste ju vara när han pratade om u-båtshistorien och om att skälet till varför Carl Bildt aldrig hittade nån rysk u-båt var för att Persbrandt, dagen före, personligen simmat ut i skärgården och sänkt fyra skepp genom att bita hål i skrovet på dem. Mikael Persbrandt stoppade med andra ord en rysk attack mot Sverige. Så här efteråt har man förstått att ryssarna vara ute efter våra dalahäster - vilka de trodde var täljda ur ren uran. Persbrandt pissar lava och skiter titan. Hans toalett är utvecklad av NASA (gratis, som tack för att Persbrant löste motorproblemen med rymdfärjan Apollo 4 genom att kasta upp den i orbit runt jorden). Gör Persbrandt till kung och statsminister!

1:25 fm  
Blogger The Female Dinousaur sa...

Jag slutade läsa precis där du skrev, att jag skulle sluta läsa. Sommarprogrammet med Micke P ska jag lyssna på, igen och igen och igen och igen...

11:56 fm  
Blogger Ola Claesson sa...

Hippo: Annars har jag mail. Du får gärna använda den.

Tommy: Det där med u-båten missade jag. Måste varit när jag var ute och räddade grannens barn, hund, marsvin och signerade exemplar av Blonde On Blonde från två-tre brinnande villor (samtidigt som jag lyckades stoppa ett bankrån och övertala en deprimerad alkis att inte begå självmord med pilbåge).

Biggis: Duktigt av dig. Det finns förresten outtakes på hans hemsida www.visapattarnaforhelvete.se. Lycka till!

2:04 em  
Blogger The Female Dinousaur sa...

Hahaha!

3:16 em  
Anonymous Anonym sa...

Ola: du svarar ju aldrig...

11:54 fm  
Blogger Ola Claesson sa...

Hippp: Ursäkta. Ska skärpa mig.

2:43 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida