måndag, juli 03, 2006

Orkar inte hitta på en rubrik

Tänkte börja med veckans "höhöhö" som egentligen är förra veckans "höhöhö", men jag visste inte om jag skulle skriva om det. Därav väntetiden. Vill inte förstöra mitt rykte som världsvan o0ch respekterad akademiker med dylikt trams. Men efter ett antal om och men - samt ett flertal fritt improviserade danska svordomar - har jag bestämt mig för att skriva om det ändå, trots detta och i alla fall.

Alltså.

I fredags såg jag en fönsterputsflaska med texten Skaka-Spruta-Torka och det har jag skrattat åt sedan dess.

Nu vet ni. Visst var det kul på ett naturligt avväpnande sätt?

I övrigt fortsätter jag med Peter Englund. Veckans historiska bonusfakta: Karl X Gustavs frukost i fält bestod av spanskt vin och semlor.

Vill dessutom bjuda på ett tv-tips. TV4, som bl a är så generösa med sina Beck-filmer och Agneta Sjödin, bjuder i morgon på en film av en personlig favoritregissör när The Straight Story sänds i sommarvärmen. Den är regisserad av David Lynch - Lost Highway, Mullholland Drive och Elefantmannen är mina favoriter. The Straight Story har jag faktiskt inte sett, men den påstås vara hans mest normala film, men det sa de om Lasse Åbergs senaste också. "Den är typ som Sällskapsresan II fast utan dvärgar och med handling. Naturligtvis sjunger den feta norrmannen (eller är han skåning? Är inte alla feta norrmän egentligen skåningar?) en Roy Orbinson-låt på turkiska. Höhöhö-röff".

Tisdag 16:40 på TV4, alltså, The Straight Story. Sedan visas förvisso den ytterst barnsliga - vi snackar nästan Chevy Chase-klass - Zoolander senare samma kväll. Den borde ni också se, om inget annat som motvikt till David Lynch (men hela tjofläsket kan förstås utgå till förmån för de där stackarna som jagar en ensam boll i 90 minuter och försöker få in den i ett nätklätt stålskelett innan de sätter sig på gräset och gråter för att det andra laget lyckades bättre). Eller till nästa Beck-maraton börjar. Åh, om man ändå var lika manlig som Mikael Persbrandt!

Dagens låt är Att Angöra En Brygga av Monica Zetterlund.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida