lördag, juli 15, 2006

Hjältar: förlorade och i repris

Syd Barrett eller Pink Floyd kommer aldrig bli mer än helt okej i mina öron. Men det hindrar inte att Andres Lokkos krönika här var något av det kärleksfullaste jag läst på länge. Han snubblar nämligen - återigen - över varför popmusik kan vara det viktigaste som drabbat mig.

I linje med detta visar SVT 1 Hasse & Tages Att Angöra En Brygga med bl a Lars Ekborg, Birgitta Andersson, Gösta Ekman och Monica Zetterlund i rollerna på tisdag 14:20. Den innehåller några av mina stora hjältar. En sak att tänka på är att Hasses rotvälska gavs en riktig översättning i Tyskland. Jag antar att översättaren fick skriva denna monolog själv. Fick han betalt för detta arbete av Svenska Ord?

Dagens låt är Buena Sera av Louis Prima.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Kommentarerna på Lokkos krönikor är ju komiska höjdare i sig.

Förövrigt är det en jävla fittid på filmen. För då är jag inte hemma. Jag misstänker konspiration.

3:39 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Ja, Lokkos krönikor verkar mest läsas av folk som inte gillar honom. Intressant.

Jag ska tydligen jobba - sant - och hinner inte heller se filmen. Tur att jag har den inspelad. Kanske blir en regnig kväll snart (men hoppas inte).

3:22 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida