onsdag, maj 24, 2006

Bob 65

Bob fyller 65 år i dag. Man borde säga grattis. Frågan är vad man borde ge honom i present. En nybörjarkurs i munspel, kanske?

Vill ni veta mer om mannen borde ni läsa den här. Han skriver prosa lika bra som dikt, approximately. Det är en av de senaste årens bästa läsupplevelser, även om man inte är intresserad av hans musik - den handlar nämligen om människan. Det är inte en kolla-vad-mycket-brudar-och-knark-jag-hållit-på-med-bok. Den handlar mycket om hans förhållande till skapandet. Och vilket jäkla minne han verkar ha.

Dagens låt är Cold Irons Bound av Bob Dylan.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Har han inget minne så kanske han hittar på -- vilket det defintivit inte är något fel på. De flesta biografier skulle nog tjäna på att ljugas ihop.

7:36 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Jag hittar på allt på min blogg. Det får räcka.

8:55 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag har storhetsvansinne så jag hittar på allt på andras bloggar också.

10:36 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida