tisdag, maj 09, 2006

Ännu mer självömkan av konstnären som ung man

Efter en lång dag med näsa och ögonen i böcker och dator är det dags för belöningen: kvällsföreläsning! Mellan 18:30 och 20:30 är det Litteratur & Genus på schemat. Ye-ah! Men det är inte så hemskt som det låter (för det gör det onekligen).

Dessutom känner jag mig förvånansvärt pigg och glad efter denna långa dag. Är det möjlitgvis så att jag känner mig tillfreds över att ha pluggat en hel dag och fått saker gjorda?

I såna fall är dagens oundvikliga låt I´m With Stupid av Pet Shop Boys.

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

(Varför inte "You're With Stupid Now" av Aimee Mann?)

Själv funderar jag på om jag ska fiskefilmernas fiskefilm eller om jag fortsätta med extramaterialet på Blues Brothers.

8:48 em  
Blogger Ola Claesson sa...

I ditt fall skulle jag välja Blues Brothers, trots allt. Hoppas slutet är bra.

Aimee Mann lär dyka upp som dagens låt förr eller senare. Hon har faktiskt redan varit omtänkt flera gånger.

9:01 em  
Anonymous Anonym sa...

Omtänkt är bättre än omnämnd. Man är oftast med på mer ställen då, bara inte officiellt.

11:56 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Min favorit av henne är nog Save Me för att den vågar vara lite lagom patetisk i sin romantik.

1:17 em  
Anonymous Anonym sa...

Save Me är ett bra val. I Should Have Known är nog min favorit -- för det är lite svårt att välja.

2:06 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida