måndag, maj 15, 2006

Sju, cider och rock´n´roll

Den här helgen var precis som den förra. Förutom att fredagen var lördag, lördagen var fredag, Stallarna var Amfium, inomhus var utomhus, svett var köld, tv-spel och Metallica var inte särskilt mycket tv-spel och Metallica samt att Rottne var Öster. Men annars var det samma sak.

Tur i alla fall att uppsatsen, som fyller min lediga tid, är densamma. Den börjar kanske rent av närma sig något man vågar lämna in. Det är ett konkret mål med en stor del av mina studier. Idag har jag exaktemundo en vecka till på mig.

Som stolt vinnare av Leifs Evert Taube-tävling har jag dessutom njutit av The Electric Prunes första skiva – de är kanske minst okända för låten I Had Too Much To Dream Last Night. Vissa låttitlar är bättre än andra. Skönt skramlig rock med psykedeliska inslag och klara referenser till Tages. Rekommenderas. Vem kan förresten motstå en skiva som klockar in på under 30 minuter?

För att fortsätta på det musikaliska spåret i en mening till, missa inte Josh Rouse i kvällens P3 Live vid 21:03. Nu är mening slut.

Om ni däremot missade programmet om Salvador Dalis relation till vetenskapen i fredags borde ni inte gjort det. Om ni dessutom missade reprisen igår borde ni inte ha gjort det heller.

Dagens låt är Candy Man Blues av Mississippi John Hurt.

2 kommentarer:

Blogger Thomas O. sa...

Snyggt att du "puffar" för Mississippi John Hurt! Det är nog inte många som känner till honom. Ingen kunde spela gitarr som han - på den tiden. Det skulle inte förvåna mig om t.ex. Clapton har tagit intryck...

9:15 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Tack! Clapton har nog lyssnat på och tagit intryck av det mesta.

8:55 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida