torsdag, maj 11, 2006

Mer gnällande och sånt

Idag har jag pantat så mycket flaskor att hela min helg är finansierad. Om jag inte druckit läsk hade jag alltså inte haft råd att gå ut i helgen. Den teorin är inte så pantad som den låter.*

Dessutom, för dem av er som andlöst undrar hur det går med uppsatsen, har jag nu - tror jag - kommit så långt att jag börjat korrekturläsa. Det känns ganska bra. I alla fall tills handledaren hör av sig och frågar vad jag menar med att Fi sprider herpes till apor. Det var väl ändå inte vad uppsatsen skulle handla om, Ola? Nej, men det var ändå en ganska kul teori.*

Fråga kolon: man kanske kan undra varför ZTV har bytt namn till TV6 -struntar jag förvisso i - och dessutom - vi närmar oss - har bestämt sig för att sända Letterman så sent att inte ens studenter och folk i Australien orkar titta - här är pudelns kärna (OBS! gäller inte kärnfria pudlar). Vad menas med "1:40 David Letterman"? Va falls! Repriserna är dessutom flyttade från 18:00 - bra att äta middag till - till 9:15 - bra att sova till. Men nu har jag varit uppe före nio två dagar i rad. Host.

Host!

En liten eloge kanske, för den tappre studenten.*

Dagens låt är Respect Yourself av The Staple Singers.


* Höhö-höhö-höhö-höhö-höhö-höhö-höhö-höhö-höhö.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Det verkar värre än så, det ser ut som om det har gett Letterman en flytande tid. Skamligt. Dessutom: prioritera segling före? Sjukt.

6:09 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Ja, tiden verkar flytande. Det har den förvisso alltid varit, men innan brukade det i alla fall börja innan midnatt. 01:40 var veckan värsta tid som förstås användes som exempel. Lockar verkligen The World´s Worst Videos fler tittare? Jag tror inte nödvändigtvis jag vill veta svaret.

12:35 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida