onsdag, juli 31, 2013

Dagens outfit! I färg!

Inspirerad av dagens sommarvärd i P1, en modebloggare som bloggar om mode, blev jag inspirerad att lägga upp en bild på min outfit. Outfit är ett ytterst modernt ord som betyder vilka kläder man har på sig, men det låter inte lika coolt. Så vi säger outfit.
Modebloggaren tycker det är synd att många - oftast äldre män - driver med modebloggare eftersom det oftast är unga tjejer som är modebloggare. 
Utan att vara äldre man, i alla fall inte än - hoppas onekligen bli en äldre man någon dag, har jag inget emot att unga tjejer bloggar. Men om man ska göra en ta-för-er-tjejer-och-visa-gubbarna-var-skåpet-ska-stå fråga av det här, och det ska man förstås, kan jag tycka att det är lite synd att Emmeline Pankhursts och många andras kamp görs om till dagliga uppdateringar om vilken väska som är trendig idag. Tjejer, köp nya väskor och bli lyckliga!
Man får brinna för kläder på samma sätt som jag brinner för musik eller någon annan brinner för sport eller fiske eller knyppling eller vad som helst. Men gör inte feministisk kamp av att lägga upp bilder på en väska. Feminismen förtjänar bättre.
På bilden har jag på mig samma saker som jag hade på mig igår. En tröja köpt på förra årets Bruce Springsteen-konsert i Göteborg. Shortsen kommer från, tja, jag chansar på en Dressman-rea. De borde förmodligen tvättas snart. Kalsongerna har jag med största sannolikhet fått av min ömma moder och då är de med största sannolikhet köpta på Börjes i Tingsryd. Där är saker nästan lika billiga  som på Piratebay. Strumpor har jag aldrig på mig när jag är hemma. Men om jag haft det hade de förmodligen varit av okänt märke och köpt av samma person och på samma ställe som kalsongerna.
Jag (Jag! En man!) diskade förresten nyss. Funderar på att göra ett politiskt ställningstagande av det. Men egentligen berodde det mest på att jag behövde grytan till annat.

Läs om något helt annat:

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida