onsdag, oktober 24, 2012

Har inte Telia marginal att ersätta ett modem?

Mitt modem har krånglat under en längre tid. Telia har sagt att de inte ser några problem i sin dator och alltså finns inte problemet. (Det kan ju möjligtvis vara så att deras abonnemang inte heller funkar.)
Det är ju bra för dem att de inte har problem, men det är lite jobbigt att vara frilansjournalist och inte ha tillgång till internet mer än när det får för sig att eventuellt fungera. 
Modemet som krånglade innan det drog sin sista suck för några dagar sedan tillhör Telia, men de var inte intresserade av att ersätta det.
Om jag tecknade ett nytt ett-årsabonnemang fick jag ett nytt modem. Jag kunde också få hyra ett för 29 kr per månad plus extra startavgift. 29 kr är inte enorm summa, men rent principiellt.
Nej. Det kändes inte som ett alternativ.
Betalar man 329 kr i månaden borde ett företag av Telias storlek kunna skicka ett nytt modem. Vad hade det kostat dem?
Att inte skicka ett nytt modem kostade en kund.
Å andra sidan är det tre månaders uppsägningstid, så jag ska betala 987 kr till för något jag inte kan använda. Med andra ord är det ändå inte jag som skrattar sist.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida