fredag, augusti 14, 2009

Way Out West i dagarna tre

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEizRXfBywaNyuvW0eUsfYxFo9czVuPI3bqnXVXqFceQkPeo4aBReEdhRxz1HJWCGQ6cdnicBIoOdt_rQG73MJVlfew86iFSM8F9xvhjCs_AtALmqUcHrA4o9JJRbXxH_dEJYkuR6w/s400/banjo-squirrel.jpg

Igår drog jättetjofläsket och ständigt expanderande festivalen Way Out West igång. Jag kom nästan iväg idag. Till slut föll det på att en endagars-biljett kostar 1000 kr. Det är förvisso inte mycket med tanke på alla bra band som spelar, men det är mycket om man för tillfället behöver tänka lite på utgifterna.

Ikväll hade jag kunnat njuta av två favoritband. Amerikanska Wilco spelade klockan 19:00 och är aktuella med sin nya skiva Wilco (The Album) som bl a innehåller Wilco (The Song). Engelska Arctic Monkeys spelar 22:40 och är när som helst aktuella med eftertraktade tredje skivan Humbug. Om första singeln Crying Lightning är en antydan om hur skivan låter blir den en nåd att stilla be om. Redan vid 14:30 spelade dessutom amerikanska Bon Iver som med For Emma, Forever Ago gjorde ett av förra årets tre bästa album i min bok.

Lägg till detta ytterligare en handfull band som jag gärna hört live (Beirut, Grizzly Bear, Band Of Horses, Röyksopp, Fever Ray, Echo & The Bunnymen och Vetiver). Fan. Men man kan inte få allt. Men till er som är där: ha det trevligt längst fram!

Besök Way Out Wests hemsida.

Läs mer om Arctic Monkeys nya skiva.

Läs mer om Bon Iver. Och här. Och här.

Här skrev jag om min Way Out West-längtan redan i april.

Läs DN:s festivalblogg.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida