måndag, maj 25, 2009

Sopranos blir film?

"Sopranos" Poster

Sopranos ska möjligtvis bli film. Trots att det är en av mina favoritserier kan jag inte låta bli att bli besviken, om det nu är sant. För det sista avsnittet var det hårdaste slutavsnitt jag sett. Familjen Soprano samlad på en restaurang, en man går ut på toaletten. Var det en sista referens till Gudfadern eller var det bara en dribbling med oss som tolkade det som en sista referens till Gudfadern? I den filmen går Michael Corneole ut på toaletten för att hämta ett vapen som är gömt där. Sedan skjuter han människorna han ätit med. Ska man tolka detta som att familjen Soprano blev skjutna eller inte? Det var ett kompromisslöst och oförlöst slut som jag gillat mer och mer ju mer jag tänkt på det. Jag vill faktiskt inte ha något svar på vad som egentligen hände under de där sista svarta sekunderna innan eftertexterna gick igång. Om det görs en film utgår jag från att den utspelas efter seriens slut, att familjen finns med och därmed lever. Eller?

Än så länge är det bara Aftonbladet som rapporterat om filmen, ingen annan svensk tidning har hoppat på. Det är Tony Sirico, som spelade hatthyllan Paulie “Walnuts” Gualtieri, (i mitten på bilden) som kommit med avslöjandet. Det sägs att inspelningen av filmerna, två stycken påstås vara planerade, ska påbörjas sent 2010. Jag håller tummarna för att det bara är ett elakt rykte. Jag vill - faktiskt - inte ha svaret på en av tv-historiens största nagelbitare.

Läs mer om Sopranos.

Läs om en favoritkaraktärs död.

Etiketter: , ,

1 kommentarer:

Anonymous Mischa sa...

Klart vi vill ha en fortsättning! Finns mycket som måste knytas ihop.
Jag undrar fortfarande vad som hände med ryssen i skogen....

/Mischa

3:59 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida