torsdag, januari 22, 2009

Ferrell tar farväl av Bush



George W Bush
har lämnat Vita Huset till förmån för Barack Obama. Det finns en yrkesgrupp som nu lägger en era bakom sig - komikerna.
Under åtta års tid har de i stort sett inte behövt göra mer än citera presidenten ordagrant. En av dem som varit bäst på att göra Bush är Will Ferrell. Han ska nu ta farväl av den förre presidenten med den egna Broadwayföretällningen You're welcome America. A final night with George W Bush, skriver Dagens Nyheter. Föreställningen är en två timmar lång monolog som utgörs av både material från Ferrells år på humorinstitutionen Saturday Night Live och nyskrivna nummer. Om någon är beredd att ordna en bussresa från Växjö är jag definitivt sugen på att åka med.
Jag tror lika mycket på växthuseffekten som jag tror på Bigfoot. Å andra sidan, jag tror till 80 procent att Bigfoot finns. Så jag antar att växthuseffekten är ganska verklig.



Etiketter: , , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida