torsdag, juli 17, 2008

Någon neurolog som läser det här?

Jag kan vara hur trött som helst under dagen, men på kvällen piggnar jag till. Känner nu för att ta en promenad, städa, laga mat eller träffa en kompis. När jag kom hem från jobbet vid halv sju orkade jag med nöd och näppe läsa en bok.
Jag har förstått att jag är kvällsmänniska, men finns det "botemedel"? Jag jobbade en gång 7-4 och folk som borde veta sa tröstande saker som du vänjer dig snart, då blir det enkelt att stiga upp. Jobbet varade i tio månader och: Nej det gjorde jag inte och nej, det blev det inte. Det är förvisso enklare nu, jag motionerar regelbundet och mår mentalt bättre - men ändå. Jag önskar det vore lika lätt att stiga upp vid sex på morgonen som det är att läsa till två på natten.
Ni andra tappra nattmänniskor som läser detta, hur gör ni? Svar till: Jag dricker inte kaffe.

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Nicklas sa...

Hur jag gör vet jag inte, men det involverar inte "må bra mentalt".

11:17 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Finns det kanske en koppling. Jag känner att jag mår bättre när jag försöker ha fasta rutiner och i alla fall något att göra varje dag.

7:17 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida