fredag, juli 11, 2008

Vuxenpoäng med anställningsrabatt

När man fyllt trettio borde man vara och känna sig vuxen. Om man inte känner sig vuxen får man kompensera detta med att plocka vuxenpoäng när tillfälle ges. På så sätt är vuxenpoäng ett bra koncept. Idag har jag plockat vuxenpoäng genom att köpa en brevkniv. Det måste väl ge minst en handfull vuxenpoäng? Ännu mer borde det bli om man köper den med anställningsrabatt (8,27 står det på kvittot). Det har generellt sätt varit en bra vecka vad gäller vuxenpoäng. Jag har cyklat till jobbet, köpt och ätit bananer samt lagat god mat hela veckan. Inte ens idag har jag fuskat med pizza. Yeah för mig. När jag kom hem använde jag min nya brevkniv till att öppna en räkning från Dagens Nyheter. Fler vuxenpoäng. Det är väl egentligen bara den där mazarinorgien som hamnar på minuskontot, men det kan jag bjuda på. Nu ska jag duscha och lyssna på Leif Silberskys Sommarprogram. Poängrekord!
Dagens låt är This Is How I Know av Ron Sexsmith.

Etiketter: ,

3 kommentarer:

Blogger Tapeworm sa...

Jag jobbade till lunch. Sedan har jag tvättat fem maskiner tvätt, vikt och lagt in i garderober och hängt på galgar, och sen har jag lagat mat lagom till att frun kommer hem från sitt 7-20-pass på jobbet. Det är också några vuxenpoäng.

10:18 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Men har du en brevkniv?

2:15 em  
Blogger Nicklas sa...

Fast finns det något mer bajsnödig Kent-vuxen-tonårigt än att räkna vuxenpoäng?

1:10 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida