måndag, juli 14, 2008

Bokstress, skivstress, filmstress

Ibland kan jag bli stressad av alla böcker jag vill läsa. Av alla böcker som ligger bredvid sängen, av alla böcker som man tvingas välja bort varje gång man är på biblioteket, av alla böcker man tvingas välja bort varje gång man är inne i en bokhandel eller på nätet. Det finns så mycket böcker man inte hinner läsa och jag blir irriterad. Det vore trevligt om man hann läsa en bok om dagen, men å andra sidan skulle det inte förändra situationen särskilt mycket.
Jag kan inte påstå att jag ligger sömnlös pga det här, men om man gjorde det skulle man i alla fall hinna läsa mer. Nu har jag beställt en Chevy Chase-biografi samt en fiktiv the making of om bandet med det ödmjuka namnet The Band och deras första skiva Music From Big Pink. En skiva som anses vara starten för det som nu kallas americana, dvs country som förvisso är ny men inte försöker låta modern. Skivan fyller fyrtio i sommar. Den grundade skäggrocken också.
Nu börjar jag reta mig på alla skivor jag inte hinner lyssna på. Måste sluta skriva.
Dagens låt är This Wheel´s On Fire av The Band.
PS. Och alla filmer. DS.

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida