tisdag, juli 15, 2008

Känd från Gudfadern 2 och Spinal Tap

Gudfadern 2 och Spinal Tap är två av de tre senaste filmerna jag sett. I Spinal Tap spelar Bruno Kirby den av bandet ständigt nonchalerade chauffören och i den andra Gudfadern spelar han den unga Peter Clemenza. Det säger något om hans bredd som skådespelare. Kirby har också haft roller i Entourage, Donnie Brasco, Sleepers, Homicide, Frasier, City Slickers, Good Morning Vietnam, When Harry Met Sally och Mad About You. Så där kan man hålla på ett tag. Ett imponerande CV med andra ord, men ändå ett okänt namn. Anledningen till att jag skriver inlägget är nog att jag såg på imdb att han gick bort i leukemi 2006. Vad ville jag säga med det här? Jag vet inte, men det kändes konstigt att läsa det efter att ha känt igen honom i så många favoriter under årens gång.
Dagens låt är Untitled 6 (E-Bow) av Sigur Rós.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida