söndag, juli 06, 2008

Plötsligt spred sig ett lugn

Plötsligt infann sig en känsla av ledighet. Förvisso är jag ledig imorgon och det är väl en anledning så god som någon. Himlen ser ut som om den vill regna lite till, men inte orkar. Har just städat och börjar fundera på något gott att äta. Det känns som det finns en guldkant i närheten trots att det bara är en mulen söndag i Växjö. Sånt här ska man inte ifrågasätta - det är bättre att bara njuta. Det måste man göra ibland.
Ska förresten vara blomvakt åt mina föräldrar när de bilar till Finland (ja, de kör runt). Fick en lista av mamma med väldigt detaljerade instruktioner (om vattningen alltså, inte bilandet). Om det nuvarande vädret med nästan regn håller i sig kanske det är enklast att bara ställa ut blommorna på tomten och låta naturen ta hand om resten. Jag uppskattar blommornas överlevnadschans till ca 10 procent och då har jag nog avrundat uppåt med ca 9 procent.
På hemvägen från jobbet köpte jag ett nummer av en musiktidning jag aldrig läst innan. Tror jag ska lägga mig och bläddra lite. Både Raconteurs, Queens Of The Stone Age och galne tomten Rocky Erickson utlovas på omslaget.
Dagens låt är Tomorrow Is A Long Time av Odetta.

Etiketter: , , ,

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Det är meningen att blommorna ska va i samma skick som när vi åkte. MINST
Morsan

4:39 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida