fredag, maj 23, 2008

Och slutligen, en lövtunn mint

Åt lunch med trevligt sällskap idag. Det var ät så mycket du orkar i en blandning av asiatiskt - friterad kyckling, nudlar, fläsk, vårrullar, ris och annat som pizza, schnitzel, potatis, sallad, bröd, potatis, mer kött och lite till. Jag åt så mycket jag orkade, sen åt jag lite till. Det var, som dansken säger, väldigt gott.
Problemet var att man skulle orka stå upp och vara trevlig mot kunderna igen när lunchen var över, man skulle rulla tillbaka till jobbet och resten av arbetsdagen återstod. Jag fick strunta i att vara trevlig mot kunderna och koncentrera mig på att stå upp. Maten tog ut sin dagens rätt och det hade varit smart, med facit i hand, att skippa de tre sista hämtrundorna.
Till slut kände jag mig som Mr Creosote och började så smått vänta på att explosionen skulle inträffa. Så blev det inte, men säkerhetsventilen tutade några gånger.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida