fredag, maj 23, 2008

Resa genom ensamheten med Plura som guide

Jag var en ledig man igår och det slutade med att Plura och jag låg i soffan och sängen hela dagen. Jag försökte sluta några gånger, kanske dra ut på det tills idag, men det gick inte. Jag sträckläste Eldkvarnsångaren Plura Jonssons Resa Genom Ensamheten. Det är den sortens bok. Han har ett flyt i sitt språk och en känsla för detaljer som man bara kan kapitulera inför. Så det gjorde jag. Trots hans uppenbara brister kan man inte låta bli att tycka om honom. Han är bara människa, och mer än så kan man inte begära.
Sträckläste är kanske en sanning med lite modifikation. Jag hann med att städa, fika och träna under dagen, men inte mycket mer. Plura brukar ibland säga att han ska öppna restaurang om han någon gång tröttnar på musiken. Jag tycker i så fall han ska bli författare istället. Vill läsa mer. Nu. Det var därför jag inte ville läsa allt igår, men ibland går det inte att sluta.
Har druckit en öl och står nu inför ett val. Ni vet vilket - ingen mer, eller alla mer?
Dagens låt är Jag Är Bättre Än Dig av Eldkvarn.

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Den är ju helt bra det går knappast att sluta när man börjat. Jag hoppas på att det snart kommer en ny bok med honom. Helt jättebra
Hälsningar morsan

12:48 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Helt jättebra, ju. Det kommer en bok med låttexter och sånt framåt jul. Du får hålla dig tills dess.

8:50 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida