onsdag, maj 28, 2008

Den siste VHS-mohikanen

Min tappra video har hängt med i mer än tio år. Det har inte varit en bekymmersfri relation. Ibland går det inte att spola bakåt. Försöker man slutar det bara med att den spolar framåt. Den här specialeffekten har kommit och gått de senaste åren, ingen vet vad det är för fel. Dessutom är det fel på justeringen av tonhuvudena. Detta resulterar i att det inte går att titta på de banden som videon spelat in på någon annan video. Man kan hävda att det är en detalj som försvårar inköp av ny video. Alla mina gamla band skulle bli obrukbara om jag köpte en ny. Dessutom känns det lite hösten 2007 att köpa ny video våren 2008.
Nu har den fått ett helt nytt fel. Spännande! Ejectknappen har gått sönder. Den har försvunnit. Jag tryckte på den för en vecka sedan eller två och - borta. Den ligger i videon och skramlar. Det skulle kännas onödigt att lämna in denna tappert sönderrostade Volvo 240 till video för reparation. Då är det bra att ha en låtsaspappa/styvfar/extrapappa/plastpappa som är utbildad elektriker/ejectknappsreparatör. Jag lämnar helt enkelt in den hos honom för reparation och hotar med utebliven farsdagspresent om han inte fixar den. Check!
När det går att byta band igen ligger en hel värld av filmmöjligheter återigen framför mig som en oupptäckt kontinent i disig soluppgången. Kanske är dags att ta itu med den 312 minter långa versionen av Fanny Och Alexander?
Dagens låt är Teary Eyed av Missy Elliott.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida