tisdag, maj 27, 2008

Snacka om sovmorgon/tisdagsmagi

I morgon börjar jag inte jobba förrän vid tre. Det betyder att jag skulle kunna sova till två, men jag ska vara duktig och stiga upp vid ett.
Kvällen har spenderats på en filt med en bok i solen. Fågelsång och lövprassel i öronen. Förvånansvärt varmt förvånansvärt sent.
Jag lovade mig själv, men huvudet på filten och ögonen slutna, att försöka njuta av såna ögonblick lite oftare och inte ta dem för givna. Det kommer jag förstås inte göra, men det lät väldigt djupt när jag formulerade det. Bär din soliga kväll med en bok på en filt med fågelsång och lövprassel som den sista droppen vatten, Ola.
Dagens stycke är Släkterna Montague Och Capulet ur Romeo Och Julia av Prokofjev.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida