söndag, februari 10, 2008

Utekväll med Ful-T

Det blev en sistaminuten-improviserad utekväll igår efter att de andra planerna magplaskade. Det begavs till Biskopens Armar för att smuttas öl och prata danska. Eftersom Ful-T är som han är började vi prata om Megadeth (deras näst senaste ska tydligen vara riktigt bra). Ful-T har avlagt nyårslöfte att inte nämna Megadeths sångare, ledare och världens bittraste man vid namn.
Mannen i fråga heter Dave Mustaine och är väldigt underhållande. Innan han bildade Megadeth var han med i Metallica men fick sparken innan de spelade in sin första skiva. Det är därför han är så fruktansvärt bitter. Trots att hans egna band - och det är verkligen hans band, ingen av de andra medlemmarna har varit med i mer än 12 min/gång - har sålt 20 miljoner skivor och har fans över hela världen är han bitter på Metallica. Han är gift, har barn och har även blivit kristen. Har det gjort honom mindre bitter? Nej, det har det inte. Dave Mustaine hatar allt.

Varför vi tycker det är så fruktansvärt roligt vet jag inte, men vi pratar om David Mustangsson ganska ofta. Och när jag skriver ganska ofta menar jag väldigt ofta. Hur som haver.

Jag frågade T hur det gick med hans inte-nämna-ni-vet-vem-vid-namn och han sa att han sagt det en gång i bilen när han var så irriterad att det inte fanns något annat sätt att avreagera sig än att skrika "DAVE MUSTAINE!" så högt han kunde.

Sedan började vi vår obligatoriska Iron Maiden vs Metallica-diskussion. Eftersom Ful-T har fel hävdar han att Metallica är bättre - han hävdade också att Metallica är USA:s svar på Kent och det kan komma att användas mot honom i en avlägsen framtid. Metallica är förvisso apbra, men Maiden är grisapbra och det slår högre. Vet inte hur vi ska komma fram till ett vettigt svar i den här frågan, men det var en trevlig kväll i alla fall - med eller utan Agneta Sjödin-imitation.

Andra saker som diskuterades:

* Eddie Izzard
* Tjockisar
* Monty Python
* Seinfeld
* Beatles
* Sångmikrofoner
* Barnböcker
* Joy Division
* Torben Ulrich
* Lars Ulrich
* James Hetfield
* James Hetfields tonår
* James Hetfields akne
* James Hetfields föräldrars skilsmässa
* Kirk Hammett
* Liverpool
* Backyard Babies

Dagens låt är A Hunk Of Funk av Gene Dozier And The Brotherhood.

Etiketter: , ,

2 kommentarer:

Blogger Tapeworm sa...

Hört på morgonen: "När du gick och la dig så kröp jag intill, men jag fick backa tillbaka igen för du stank sprit så in i helvete."

Och jag vet numera att du har röstat på Christer Sjögren i Melodifestivalen, för det sa din mor, så det tänker jag kontra med om du tar upp att Metallica skulle vara USA:s svar på Kent igen. Det var inte en av mina mest briljanta liknelser.

3:14 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Christer Sjögren ska sjunga duett med David Mustangsson på sin nya kristna skiva. Paul och Blaze ska doa i bakgrunden, Jason sägs vilja spela bas.

5:16 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida