fredag, februari 29, 2008

Doh!

För bara några dagar sedan skrev jag ett inlägg där jag onödigförklarade inköp av toktjocka historieböcker på bokrea. Dilemmat är som sagt att de ofta blir köpta men sällan - aldrig är också ett ord som dyker upp - lästa. Alltså skulle jag inte köpa några toktjocka historieböcker i år.
Jag måste nog ändra formuleringen till nästan inte köpa toktjocka historieböcker. För en endaste liten toktjock historiebok måste man väl kunna unna sig? Eller kanske två? Hittade Norman Davies Slaget Om Warsawa - Upproret 1944 för bara 29 kr. Då måste man väl slå till? 700 sidor! Där satt den. Sedan köpte jag en låda som jag inte riktigt vet vad det är för något, men den heter 1916 - Blodbadets År och det är en lovande titel. Den är bara 66 sidor, men den ser tjockare ut. Innehåller faksimiler, kartor och dagböcker m.m. står det på omslaget. Dessutom finns det kapitel enkom om den tyske generalen Knobelsdorf . Men det informerar jag om bara för att få nämna Knobelsdorf.
Knobelsdorf.
Men nu ska jag tydligen äta innan det bär av mot en Eldkvarn-konsert. Återkommer förmodligen om detta.
Dagens låt är Jag Följer Den Väg av Eldkvarn.
PS.Knobelsdorf DS.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida