onsdag, december 19, 2007

Dagens ostron utgår

Min första kund igår:

- Kan jag få den här inslagen?
- Tyvärr, vi slår inte in. Men det finns en bänk där borta med julklappspapper och band.
- Men igår fick jag en julklapp inslagen. Ska jag gå hem och hämta den?

(här tror jag kunden har humor och svarar)

- Ja, gör det.

(här tittar kunden svart på mig och jag förstår att hon inte har humor)

- Det var menat som ett skämt.
- Det var väl inget att skämta om? Du borde inte jobba här.

And now for something completely different.

Dagens låt är Heart It Races av Architecture In Helsinki.

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag har också fått paket inslaget i din butik. Är du rasist?

9:58 em  
Anonymous Anonym sa...

Stå på dig! Slå in paket kan folk göra själv, de lata opersonliga små äckliga asen.

4:08 em  
Blogger Thomas O. sa...

Humor är inget att skämta om. Människor som saknar humor skall man undvika. De förpestar tillvaron.

11:39 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Janne: Ja.

Ful-Tommy: So let it be written, so let it be done.

Thomas: Men frågan är om det finns något roligare än folk som saknar humor. Om man ser det så.

3:46 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida