söndag, december 09, 2007

Sedan senast

Joy Divisions Unknown Pleasures knackade på i min brevlåda. Remastrad, snyggt förpackad och med en intressant historik i texthäftet (däremot inga låttexter). Dessutom är musiken ganska bra. Och om inte det vore nog kommer snart boken Touching From A Distance av Deborah Curtis att knacka på samma brevlåda. Deborah blev Joy Division-sångarens unga änka när han tog livet av sig 1980.

Jag har köpt Linus På Linjen-boxen. Tre skivor med 290 minuters väl avvägda raseriiutbrott. Hittills är favoriten när Linus imiterar Napoleon och pratar sitt nonsensspråk (fast på franska), när han tröttnar lägger han hatten upp och ner i en sjö och använder den som båt istället.

Igår hade jag en kund på Åhlens som hette L*i*l*l*e*b*i*l (man tar signatur från folk som ska lämna tillbaka varor). Hon skulle lämna tillbaka en ljusstake för att ljuset var kallt. Hon ville ha en med varmt ljus. Jag förstod inte vad hon pratade om så hon fick pengarna tillbaka.

Funderar också på att skriva ett inlägg där jag på ett rimligt och sansat sätt går igenom vilka skivor som varit årets bästa.

Idag är det ett år sedan morfar gick bort och det känns fortfarande overkligt att han inte finns längre. Jag saknar hans skratt, hans humor och hans snällhet. Om jag får barn någongång ska jag försöka vara en lika bra pappa som han var morfar.

Dagens låt är Keep Me In Your Heart For A While av Warren Zevon.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida