måndag, december 03, 2007

Olika taktik

Olika reklamkanaler har olika taktik. Kanal 9 har t ex bara två reklampauser i sina entimmesprogram och de pauserna kan vara 7-8 minuter långa. TV3:s taktik ser något annorlunda ut. I ett entimmesprogram kan de få in 27 korta pauser. Tidsmässigt visar de förstås inte mer reklam än Kanal 9 - det bara känns så.
Jag föredrar en längre paus. Då kan man fixa en macka eller en kopp te, man kan läsa en artikel i The Word, man kan lyssna på en halv genomsnittlig Pink Floyd-låt eller 1/4-dels Miles Davis. Det tycker jag om. Under en av treans pauser hinner man inte ens fisa utan att missa första repliken efter avbrottet (här utgår jag från att fisen är av medellängd och varar ca 35-40 sekunder). Att ordna en fika är helt kört. Och läsa en artikel? Möjligtvis på Metros kultursida.
Vad föredrar du?
I lördags började mitt decemberjobb på Åhlens. Den första kunde jag hade frågade "har ni Levon Helms nya?". Det hade vi inte, men ändå. Sånt värmer hjärtat.
Dagens låt är När Blev Ditt Hjärta En Iskall Plats av Nisse Hellberg.

2 kommentarer:

Blogger Nicklas sa...

Gav du kunden en kram?

5:46 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Han fick ingen kram, nej. Inte heller han som frågade efter Petty-dokumentären. Å andra sidan har jag inte smockat någon av dem som köpt Carolas nya fina julskiva heller så det kanske jämnar ut sig på ett orättvist sätt.

10:06 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida