fredag, november 23, 2007

Vem betalar för det här?

Just nu rullar en reklamfilm, eller förlåt - en informationsfilm, på SVT. Poängen är att förklara vilka bolag som äger vilka tv-kanaler och tidningar. Bl a äger Stenbeck TV3. Det slutar med att de förklara att SVT ägs av ingen mindre än mig, Göran Ola Torbjörn Claesson. Säga vad man vill om både Stenbeck och TV3, men de är inte så tröga i sin enfald att de betalar Lasse Kronér för att leda den helfestliga underhållningen med tokroliga inslag för hela familjen som går under namnet Doobidoo. Det gör däremot jag. För SVT är min kanal och man måste ju skratta också.
Varje gång jag känner mig lite deppig ska jag tänka på att jag äger SVT. Varje gång min eufori hotar att gå över styr ska jag tänka på att det är SVT - helt oskyldiga människor som du och jag - som betalar Lasse Kronérs lön. Nu ska jag gå och duscha i fosterställning en timme eller två.
Dagens låt är The Revolution Will Not Be Televised av Gill Scott-Heron.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag tycker Lasse Kronér är en fin människa. Ibland drömmer jag om hans varma famn.

2:36 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Lasse Kronér är inte en fin människa. Han är från Göteborg.

6:16 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida