fredag, augusti 31, 2007

Här är mitt inlägg, du kan få det, jag vill inte ha det längre... din för evigt, Ola

Jag upptäckte Nicolai Dungers musik 1999. Jag hade ungdomspraktik i en skivaffär och kände att hans vemodiga pop förtjänade en chans. Skivan hette This Cloud Is Learning och jag hade rätt. Skivan var och är än idag riktigt bra. Sedan följde bl a Soul Rush och Here´s My Song, You Can Have It, I Don´t Want It Anymore...Yours 4-ever, Nicolai Dunger som är lika bra som titeln är lång och därför oundvikligen en av de bästa skivorna som gjorts i det här landet, trots att den är inspelad i USA med Mercury Rev-folk. Där finns låten Year Of The Love And Hurt Cycle, vacker som en regnig höstdag under ett täcke med en bra bok.
Ja, just det. Sa jag att han kommer till Växjö nästa helg? Kanske ses vi längst fram. Borde nog lyssna in mig på senaste skivan Rösten Och Herren innan dess. Tycker fortfarande det känns konstigt att han sjunger på svenska, å andra sidan har jag lärt mig att tålamod lönar sig när hans namn finns på omslaget. Musik som skaver lite håller oftast längre. Hösten kan vara räddad av en norrbottning som vågar mena allvar.
Dagens låt är Radio Nowhere av Bruce Springsteen.

2 kommentarer:

Blogger Nicklas sa...

Och Kristofer Åström på fredagen.

2:45 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Det blev en riktigt trevlig helg. Nicolai!

6:58 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida